Monday, January 2, 2012

Page 2 of 366

Assalamualaikum..

HYE BLOGGERS AND READERS ;)

Haiiii. Hari ni adik aku dah balik sch. Rasa sunyi dah mula menerpa dalam diri *power gilaaa!* HAHAHA!. Yelah kan kitaorang ada 4 beradik jer. 3 orang boarding school so 4-3=1. Adik aku yang last jer tinggal kat rumah.

 Semalam kan masa aku keluar dengan family pergi parkson beli barang asrama segala. Then, masa nak balik tu dekat depan kedai SenQ tak silap aku ada satu family husband and wife la pastu ada anak tiga orang, dua laki satu perempuan. Anak dia masih kecik kecik lagi. Anak dia yang laki dua orang tu jalan kat depan, husband dia bawak satu kotak besar scooter yang 3 tayar tu sebelah tangan lagi bawak satu plastik besar Toys"R"Us. Wife dia pulak tangan sebelah dukung anak perempuan sebelah lagi bawak bag plastik besar Toys "R" Us jugak. Pastu, adik aku cakap la kat mak aku yang baju wife dia sama dengan baju aku. Tetiba bapak aku cakap "Macam ya la torang agik kecik dolok, masok Toys World semua nak diangkut pulang. Mama ngan babah sik sampe ati nangga torang nangis nangis. Last last beli juak. Sekarang masa torang dah berlalu.." Masa tu Toys Wold je kot kedai mainan paling famous kat bandar Miri ni. Segala Toys"R"us belum ada lagi. Tetiba aku terfikir barang mainan sekarang bukan nya murah pun. ade yang kecik cinonet pun harga dia beratus ratus. Even aku masih lagi ingat Barbie pertama aku harga dia RM59.90 satu set dengan baju. Tak sampai sebulan aku main pastu dah hilang segala. Pergi Toys World lagi beli lagi. Ntah berapa duit makbapak aku dah habis untuk benda alah tu jer. Bukan aku sorang, adik aku yang tiga orang mesti nak jugak kannn dengan Hot Wheels segala. Pastu tak tahu pulak nak menghargai. Bila dah besar tau pulak aku nak menghargai barang baru nak berkira kira pasal duit.HUH! Kalau tu zaman aku kecik kecik dulu sekarang ntah berapa harga mainan tu. Macam mana hidup aku bila dah ada anak nanti. Atleast kena beli jugak barang barang mainan kan kan kan. Bukan ny sikit nak pakai duit. Jalan penyelesaiannya adalah aku belajar pandai pandai dapat kerja bagus bagus then dapat gaji besoooo semua tu tak jadi masalah lagi dah. Mata duitan sungguh!

Secara tak langsung nya AZAM BARU aku tahun ni nak belajar pandai pandai dapat kerja bagus bagus then tapat gaji besooooo *ulang tayang*. Aku tak nak hidup susah. Bila aku tengok makcik makcik pakcik pakcik yang sapu sapu sampah kat tepi jalan ke ape ke mesti dalam hati aku cakap, mana anak anak dorang. Takkan makbapak dah tua macam ni masih lagi bertungkus lumus nak kerja. Sepatutnya dorang dok rumah main dengan cucu. Anak anak bagi income. *ayat pemes ala cerekarama* HAHAHA! macam macam kan. Pastu kan kan kan, masa aku pergi jalan jalan kat Waterfront Kuching kan, malam la masa kitaorang nak balik ada sorang pakcik tua susun kotak kotak dekat atas kerusi. Agaknya untuk dia tidur la tu kot. Aku diam jer tengok, adik adik aku pun sama. Dalam hati aku cakap, cepat cepat la jalan nanti makbapak aku nampak pakcik tu. Aku bukan taknak bagi makbapak aku nampak tapi nanti dia mesti cakap macam ni "Torang empat bila dah besar kelak dah berjaya jangan sesekali lupak mama ngan babah. Mun torang lupak, macam ya la mama ngan babah kelak..tido tepi jalan.." *dengan tiun kasih sayang* PERGGGHHHHH!!! mau tak berderai air mata aku. "Aok babah mama, sikkan akak ngan adik adik lupak, jasa mama ngan babah terlalu banyak. Kasih sayang sik ternilai sik mampu kamkorang adik beradik balas ngan duit.." *monolog dalaman* hehehe. Tu jer yang aku mampu cakap dalam hati, kalo aku ckp lebih lebih alamatnya dari Waterfront sampai Kota Samarahan aku tak henti nangis. Baik aku simpan dalam hati jer. Azam yang lain lain tu biar HATI yang jawab keh.


Till then

No comments:

Post a Comment